×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دام های گیلان در مسیر کشتارگاه بخاطر گرسنگی

به گزارش گیلان خواست از رشت؛عباس یوسفی گفت: با اشاره به اینکه امسال به دلیل خشکسالی و نبود پوشش گیاهی مناسب و همچنین گران شدن خوراک دام، دامداران برای تامین نیاز خوراک دام با مشکل مواجه هستند، گفت: ادامه این روند موجب می‌شود که دامدار نتواند از دام نگهداری کند و به ناچار مجبور به کشتار می‌شود.

وی با بیان اینکه هر کیلو کاه ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ هزار تومان خریداری می‌شود، افزود: گیلان از قطب‌های دامداری کشور است که با افزایش هزینه سرسام آور علوفه دچار مشکلات جدی شده است.

یوسفی خاطرنشان کرد: هر روز شهرستان‌های بیشتری در گیلان اعلام می‌کنند که ناچار به کشتار دام هایشان هستند و دولت باید تدابیر لازم برای رفع این مشکلات بیاندیشد وگرنه به صنعت دامپروری استان خسارت جدی وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم دولت جدید نسبت به حل مشکلات دامداران به خصوص دامداران سنتی عزمی راسخ داشته باشد.

مدیر اتحادیه دامداران گیلان گفت: روانه کردن دام‌ها به کشتارگاه موجب می‌شود تا در آینده ای نه چندان دور با کمبود گوشت قرمز مواجه شویم و این شرایط فقط به نفع دلالان است که وارد عرصه شوند و با قیمت خیلی پایین دام را از دامدار می‌خرند.

یوسفی با بیان اینکه این مشکلات در نهایت دامداران را مجبور می کند از دامداری دست بکشند و به این ترتیب مافیای واردات گوشت به اهداف خود می رسند، ادامه داد: هر چقدر دیرتر تدابیر لازم اندیشیده شود، آسیب هایی که به دامداری گیلان می‌رسد، بیشتر می‌شود.

مدیر اتحادیه دامداران گیلان گفت: گیلان یک میلیون و ۲۷۰ هزار راس دام دارد و تاکنون ۶۰۰ هزار راس هویت گذاری شده‌اند/ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.