×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اعلام اسامی شهرهای ممنوع برای سفر در تعطیلات ۲۲ بهمن/ ۷ شهر گیلان در لیست
گیلان خواست

در آستانه تعطیلات ۲۲ بهمن، ستاد کرونا ۳۶ شهر را پرخطر و سفر به آن‌ها را ممنوع اعلام کرد. در بین این مناطق، جزایر قشم، هرمز و کیش نیز ممنوع‌الورود شده‌اند البته فقط برای خودروهای شخصی و نه مسافران هوایی.

پلیس راهور ناجا اواخر هفته گذشته روی دستور ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که تردد خودروهای غیربومی به استان‌های مازندران، گیلان و گلستان به اضافه شهرهای مشهد، بندرعباس، اصفهان، شیراز، بوشهر و جزیره قشم و کیش تا اطلاع بعدی ممنوع بوده و جریمه متخلفان نیز ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

 روز شنبه ۱۸ بهمن‌ماه نیز سخنگوی ستاد ملی کرونا از خیز این ویروس در بیشتر شهرهای کشور خبر داد و اعلام کرد که ۳۶ شهر در استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان شمالی، سمنان، کرمانشاه، گیلان، مازندران، گلستان، هرمزگان، همدان و یزد نارنجی شده و در وضعیت پرخطر قرار گرفته‌اند.

طبق آخرین اعلام قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا که مسؤولیت آن با وزارت کشور است، تردد پلاک‌های غیربومی در مناطق نارنجی مشمول ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت شهرهای پرخطر و نقاط بحرانی را که ممنوعیت تردد شامل حال آن‌ها می‌شود به تفکیک این‌گونه اعلام کرده است: عجب‌شیر در آذربایجان شرقی، زواره و اردستان در اصفهان، اسفراین در خراسان شمالی، گرمسار و ایوانکی در سمنان، بافت در کرمان، پاوه در کرمانشاه، بندرگز و کردکوی در گلستان، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رشت، رودبار، رودسر، صومعه‌سرا و لاهیجان در گیلان، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، قائم‌شهر، محمودآباد، نکا و نوشهر در مازندران، بستک، بندرلنگه، قشم، هنگام، لارک، هرمز، کیش، لاوان و هندورابی در هرمزگان، بهار، تویسرکان، رزن و درگزین در همدان و ابرکوه در یزد.

استاندار تهران نیز اعلام کرده مجوز سفر در تعطیلات پیش‌ رو (۲۲ بهمن) صادر نخواهد شد و خروج از تهران به مقصد این شهرها ممنوع است. گزارش‌های مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای در بازه زمانی ۲۳ دی‌ماه تا دوم بهمن‌ماه که برابر با کاهش منع تردد بین‌شهری و همزمان با یک تعطیلی میان هفته بود، حاکی از این است که تهرانی‌ها در کنار شهروندان البرز بیشترین تردد را در میان استان‌های شمالی و هرمزگان داشته‌اند.

استاندار همدان هم با افزایش تعداد شهرهای نارنجی در این استان، اعلام کرد: ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرهای نارنجی به سایر شهرها و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی ممنوع است.

استاندار هرمزگان نیز بیشتر از دو هفته است که ورود خودروهای غیربومی به این استان و بویژه جزایر قشم و کیش و برپایی چادر مسافرتی در سواحل و بوستان‌ها را ممنوع اعلام کرده اما همچنان تردد به این استان و برپایی چادر مسافرتی در سواحل درحال انجام است. همراه داشتن تست منفی کرونا شرط دیگر سفر به استان هرمزگان است، اما بنا بر پیگیری‌های ایسنا در بیشتر اسکله‌ها و ورودی شهرها، از مسافران به صورت رندوم ( تصادفی) این تست درخواست می‌شود.

جانشین و سخنگوی ستاد استانی مدیریت کرونا در هرمزگان هم این هفته برای چندمین بار تاکید کرد که ورود خودروهای پلاک غیربومی به شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، بستک، قشم و جزیره کیش ممنوع است و از خروج خودروهای پلاک بومی از این شهرستان‌ها نیز جلوگیری خواهد شد. علاوه بر این، ممنوعیت تردد شبانه خودروها از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، بستک و قشم اعمال می‌شود.

آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد نقاط امن در کشور رو به کاهش است؛ علیرضا رییسی گفته که در دو هفته گذشته (همزمان با کاهش محدودیت‌های تردد جاده‌ای)، تعداد شهرهای آبی که به نسبت شهرهای قرمز و نارنجی نقاط امن‌تری به شمار می‌آیند از ۳۰۶ به ۲۳۴ شهر کاهش یافته است. این ستاد پیش‌تر هشدار داده که اگر در یک و نیم ماه پیش ‌رو وضعیت کشور به لحاظ پراکندگی و شیوع ویروس کرونا وخیم نشود می‌توان تعطیلات نوروز کم‌دغدغه‌تری را سپری کرد. معاون گردشگری هم برقراری سفرها را به چگونگی وضعیت یک‌ونیم ماه پیش‌ رو مشروط دانسته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.