×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برکت به کسب‌وکار بانوی گیلانی رونق بخشید

به گزارش گیلان خواست از رشت؛در حال حاضر اشتغال جوانان به چالش مهمی  پیش روی دولت تبدیل شده است، زیرا اشتغال امری فرا بخشی و وظیفه تمامی بخش‌ها ونهادهای کشوری بوده و توجه به آن منجر به ایجاد آرامش در کشور می‌شود. 

بی‌شک در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها توجه به تولید و ایجاد اشتغال بسیار به رونق اقصادی کشور کمک کرده و در تحقق این امر نقش نهادهای حمایتی لز جمله ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد برکت بسیار مهم و تاثیر گذار است.

وقتی پای حرف کار آفرینان و تولید کنندگان‌ می‌نشینی همگی نسبت به بروکراسی‌های اداری در دریافت تسهیلات بسیار گله‌مند هستند و این پاسکاری اداری را ناشی از عدم رغبت دولت در حل مشکلات تولید و رفع موانع می‌دانند.

یکی از آن کار آفرینان خانم موسوی است که نا امید از بروکراسی‌های شدید اداری در دریافت تسهیلات صدای فراخوان تسهیلات بنیاد برکت ستاداجرایی فرمان حضرت امام را در روستای خود را شنیده و نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام می‌کند.
پس از شنیدن نام و قصه خانم موسوی به سراغ او رفته تا گفت‌وگویی با او داشته باشیم.

به گفته این تولید کننده بنیاد، برکت با ارائه تسهیلات باعث شد بارغه های امید آفرینی در حیاط چند ۱۰۰ متری مان چراغ تولید را روشن شود زیرا که از شدت نا امیدی در دریافت تسهیلات دیگر رمقی برای کار کردن وجود نداشته است.

وقتی پای صحبت‌های این تولیدکننده بانو نشستیم متوجه شدیم که وی توانمندی  قابل توجهی در حوزه پرورش طیور بومی داشته و در اواخر سال ۹۸ وام ۲۰‌میلیون تومانی از بنیاد برکت دریافت و با همان سرمایه اندک کار خود را آغاز و با کمک همسرش از حداقل امکانات بالاترین بهره وری را داشته است.

به اعتقاد موسوی با مدیریت سرمایه، صرفه جویی در منابع و به خرج دادن ابتکار می‌توان پروژه کوچک را به سرعت پیش برد.

به گفته این بانوی تولید کننده با مدیریت شرایط اقتصادی توانستم سرمایه خود را افزایش داده وتعداد سه هزار قطعه جوجه را  در حیاط منزل پرورش دهیم  ودر دوره ۴۵ روزه پنج میلیون تومان از فروش آن ها سود خالص بدست  آوریم.

اشتغالزایی مستقیم برای کسب وکار خانوادگی در بازه زمانی ۴۵ روز

بنابر گفته‌های این تولیدکننده روستای بسیار توانمند تَطَف  در حال حاضر در هر دوره ۴۵ روزه سه هزار مرغ بومی پرورش می‌دهیم که از این چرخه گردش مالی هر دوره حدود ۹ میلیون تومان است ولی احتمال دارد حاشیه سود آن تا ۵۰ درصد هم برسد.

در حال حاضر برای دو نفر در واحد تولید  اشتغالزایی به وجود آمده که این باحمایت بنیاد در خرید دستگاه های  جوجه کشی افزایش پیدا خواهد کرد.

این فعال اقتصادی همچنین درباره ی افزایش درآمد در چشم انداز آینده خود خبر داد و گفت:هم اکنون با خرید جوجه هفت هزار و ۵۰۰ تومان برای هر قطعه هزینه تمام شده ما میباشد که با خرید دستگاه جوجه کشی این هزینه صفر شده و درآمد نیز دوبرابری را عاید این واحدخرد اقتصادی میکند وزنجیره تامین پرورش دهندگان روستا های همجوار را نیز تامین خواهد کرد.
موسوی با اشاره به مشکلات مختلف در تجهیزات  عرصه کارش می‌گوید: نبود دستگاه هزینه را دوچندان کرده که پشتیبانی مشاغل بنیاد برکت با حمایتش  میتواندسود بیشتر،درآمد پایدار،ارزش افزوده ،زنجیره تامین و رونق وپایداری مشاغل را سبب شود./فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.