×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رهبر انقلاب:حرکت آقای رئیسی در قوه قضائیه مصداق حرکت جهادی بود

به گزارش گیلان خواست از رشت؛حضرت آیت الله خامنه ای صبح امروز دیدار رییس و مسئولان قوه قضائیه که در سالروز شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و یاران ایشان برگزار شد، خاطرنشان کردند: شهید بهشتی حق بزرگی بر گردن کشور و ملت دارند و آن پایه‌گذاری دادگستری اسلامی است. کار، کار آسانی نبود و کار دشواری بود. ایشان یک حرکت جدیدی را برای قوه‌ی قضائیه شروع کرده بود.

ایشان افزودند: شهید بهشتی یک عالم متفکر بود، نظریه‌پرداز بود. مرحوم آقای بهشتی حقاً شخصیت برجسته و ممتازی بود. انقلابی بود. واقعاً انقلابی بود. پرتلاش بود. از بن دندان معتقد به مبانی انقلاب بود ایشان. مرحوم شهید بهشتی به معنای واقعی کلمه پایبند به مبانی انقلاب و مبانی امام رضوان اللّه علیه بود و پرهیزگار هم بود، مرد مؤمن و متشرعی بود. بنده با ایشان زیاد معاشر بودم. خیلی متشرع بود، خیلی پرهیزگار بود، خیلی در حرکت در جهت دین و مسائل دینی جدی بود. علاوه بر اینها ایشان از ارکان تدوین قانون اساسی است. یعنی حق این بزرگوار بایستی شناخته بشود و گذارده بشود.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: منافقین در مثل امروزی -هفتم تیر- جنایت بزرگی کردند در حق ملت ایران که این شخصیت برجسته‌ با عظمت ممتاز را با حدود هفتاد نفر شخصیت‌های دیگر از این کشور گرفتند و این قاتل‌ها، قاتل‌هایی که خودشان اعتراف کردند به این جنایت و به این حرکت فجیع به این معنا که اعترافاتشان در دسترس است، امروز در همین کشورهای مدعی حقوق بشر آزادانه دارند رفت و آمد می‌کنند، زندگی می‌کنند، در فرانسه و کشورهای دیگر اروپا و دولت‌های اروپایی.

ایشان یادآورشدند: دولت فرانسه و دیگران خجالت نمی‌کشند که با بودن اینها و با حمایت از اینها و با تریبون دادن به اینها حتی در مجالس ملی‌شان، در عین حال ادعای حقوق بشر می‌کنند. یعنی واقعاً وقاحت این غربی‌ها یک چیز فوق‌العاده و عجیبی است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: لازم است یک خدا قوّتی به جناب آقای رئیسی عرض بکنیم. ایشان در این دو سال و چند ماهی که مسئولیت قوه‌ قضائیه را داشتند حقاً زحمت کشیدند، تلاش کردند، کارهای خوبی انجام گرفت در این قوه و حرکت جناب آقای رئیسی در قوه‌ قضائیه مصداق همان چیزی بود که ما همیشه تکرار می‌کنیم؛ [یعنی] حرکت جهادی، حرکت جهادی؛ یعنی جدی، شبانه‌روزی، پرتلاش، پرانگیزه، یک حرکت این‌جوری بود بحمداللّه. آثار خوبی هم داشت و مهمترین اثر این حرکت همین بود که امید مردم به قوه‌ قضائیه را زنده کرد، احیا کرد، مردم را به قوه‌ قضائیه خوش بین کرد.

 حضرت‌آیت الله خامنه‌ای فرمودند: ما شکایت‌های مردم را از دستگاه‌های مختلف دریافت می‌کنیم، خیلی تفاوت هست بین آن قبل از این دو سال و اندی با بعد از این دو سال و اندی در نظرات مردم. خیلی تفاوت هست. امید و اطمینان به قوه را زنده کرد. این سرمایه‌ اجتماعی است، این اعتماد مردم به دستگاه‌های فعال در جمهوری اسلامی یک سرمایه‌ بزرگ اجتماعی است.  

ایشان افزودند: چند نکته را بنده باید عرض بکنم که ان‌شاءاللّه در آینده‌ حرکت قوه‌ قضائیه مورد توجه قرار بگیرد: در درجه‌ اول مسئله‌ رویکرد تحولی در قوه است.البته تحول به معنای درست کلمه در یک سال و دو سال و اینها انجام نمی‌گیرد اما شروع این حرکت در قوه‌ قضائیه و اتخاذ این جهت‌گیری و این رویکرد چیز بسیار مهمی بود. این باید ادامه پیدا کند، متوقف نشود بلکه باید شدت پیدا کند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: سند تحول قوه قضائیه، سند قوی خوبی است. این سند به معنای واقعی کلمه عملیاتی است و شعاری و ظاهری نیست. همین سند را ملاک عمل قرار بدهید.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه گفتند: بحث مبارزه با فساد در درون قوه که این هم خب شروع شد، کار بسیار خوبی است و جزو واجب‌ترین کارها و اولی‌ترین کارهای قوه‌ی قضاییه یکی‌اش این است. البته من این را عرض بکنم گاهی اوقات جنجال راجع به وجود فساد در قوه قضاییه به جوری افراطی می‌شود که به قضات شریف، پاکدامن، مؤمن هم اهانت می‌شود.

 ایشان یادآورشدند: به عناصر مؤمن که بدون شک در قوه قضائیه اینها اکثریت‌اند، نباید بی‌مهری بشود. لکن عنصر فاسد ناباب ولو کم هم که باشد تأثیر خودش را می‌بخشد. باید به شدت با این مسئله برخورد شود.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه از انتخابات ریاست جمهوری گفتند و افزودند: این انتخابات حقاً و انصافاً حماسه بود. به معنای واقعی کلمه حماسه‌ این مردم بود، حماسه آفریدند. تلاش‌هایی انجام می‌گیرد، نامه می‌نویسند، در فضای مجازی حرف می‌زنند، که عظمت این انتخابات را انکار کنند اما فایده‌ای ندارد. این تلاش بیهوده است.تحلیل‌گرانی که چشمشان به این انتخابات بود، آنها می‌فهمند چه اتفاقی افتاد.

 حضرت آیت الله خامنه ای یادآور شدند: در کجای دنیا معمول است و دیده می‌شود که همه‌ دستگاه‌های تبلیغاتی مخالف، فعال و مؤثر به کار بیفتند برای اینکه به مردم نهیب بزنند که در انتخابات شرکت نکنید. رادیوهای آمریکا، رادیوهای انگلیس، رادیوهای بعضی از کشورهای مرتجع و روسیاه به کار بیفتند، عناصری از خودشان، عناصر خائنی هم از ایرانی‌هایی که زیر پرچم آمریکا و انگلیس زندگی می‌کنند و از آنها ارتزاق می‌کنند، اینها شروع کنند از مدت‌ها پیش در رادیو، در تلویزیون، در ماهواره، در فضای مجازی به خصوص، نه یکی دو تا، صدها بلکه هزاران شبکه و کار و مسیر برای اینکه مردم را از انتخابات دور کنند.

ایشان در ادامه گفتند: دستگاه تبلیغاتی دشمن برای کاهش مشارکت به مشکل معیشتی مردم امید بسته بود؛ بعضی از حوادثی که بعداً اتفاق افتاد مثلاً بحث احراز صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت‌ها، اینها را هم بهانه می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: حالا بنده ممکن است با بعضی از این نظرات شورای محترم نگهبان موافق هم نباشم، اما شورای نگهبان بر طبق وظیفه‌ دینی و بر طبق قانون عمل می‌کند. اینها مردمان متشرع و پرهیزگاری هستند و مقید به وظیفه‌ دینی هستند، طبق وظیفه‌ دینی عمل می‌کنند. حالا ممکن است بنده مثلاً با یک مورد، دو مورد یا کمتر یا بیشترش موافق هم نباشم اما اعتقادم بر این است که آنها طبق وظیفه‌ دینی عمل می‌کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: یکی از بهانه‌ها بحث احراز صلاحیت‌ها بود، یکی از بهانه‌ها مسائل معیشتی بود و شروع کردند یقه‌درانی کردن برای اینکه مردم را از پای صندوق‌ها منصرف کنند و امیدشان هم این بود که مشارکت مردم حدود بیست درصد مثلاً یا بیست و پنج درصد در انتخابات باشد.

رهبر معظم انقلاب گفتند: خب با یک چنین وضعی مردم این‌جور می‌آیند شرکت می‌کنند، با وجود کرونا که حالا محاسباتی که کردند آدم‌های کارشناس می‌گویند لااقل ده درصد از عدم شرکت‌ها مربوط به کرونا است که اگر چنانچه آن را محاسبه کنیم نزدیک به شصت درصد مشارکت است که چیز خوبی است.

ایشان افزودند: بعضی‌ها روی آراء باطله تکیه می‌کنند. آراء باطله دلیل چیست؟ آراء باطله دلیل جدایی آن افراد از نظام است؟ ابداً، ابداً. عکس قضیه است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای گفتند:‌ آن کسی که می‌آید در شعبه‌ رأی‌گیری می‌خواهد رأی بدهد، با صندوق قهر نکرده، می‌خواهد رأی بدهد، نگاه می‌کند می‌بیند شخصی که قبول دارد در این مجموعه‌ نامزدها نیست، خب این چه کار کند؟ می‌تواند قهر کند بگوید حالا که شخص مورد نظر من در فهرست این نامزدها نیست من رأی نمی‌دهم، می‌تواند برود، اگر قهر نکرد، نرفت و رأی داد و اسم همان شخص را نوشت که این می‌شود آراء باطل یا رأی سفید انداخت، پس این پیداست که به صندوق رأی علاقمند است، پیداست که با صندوق رأی قهر نکرده، پیداست که به نظام علاقمند است. بعضی‌ها روی این چیزهای بی‌خودی همین‌طور مدام تحرک و حرف و گفت و تحلیل‌های غلط و اینها می‌کنند.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه گفتند: تنوع سلیقه‌ها در مناظره‌های انتخاباتی مشاهده شد و پیدا بود.  همه‌ این نامزدهای محترم بر این معنا متفق بودند که مشکلات اقتصادی کشور راه‌حل دارد.درست نقطه‌ مقابل آن چیزی که دشمن می‌خواهد اعلام کند که راه‌حل وجود ندارد. همه‌شان متفق بودند راه‌حل دارد، منتها این می‌گفت راه‌حل من درست است، آن می‌گفت راه‌حل من درست است اما همه وجود بن‌بست را انکار کردند، این خیلی چیز مهمی است./ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.