×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات گیلان:نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا بر عهده شورای نگهبان نیست و بر عهده نمایندگان است

گیلان خواست/دکتر احمد قنبریان سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و اولین میان دوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان گیلان در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب گفت: نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی مجلس خبرگان رهبری و همه پرسی بر عهده شورای نگهبان است و این نظارت خود را با استفاده از ساز و کارهای تعریف شده از جمله هیات های نظارت، دفاتر نظارتی و شبکه گسترده ناظرین بر انتخابات اعمال می کند.

قنبریان با اشاره به ایجاد نارضایتی های عمومی از روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا بر عهده شورای نگهبان نیست و این نظارت بر عهده مجلس شورای اسلامی و نمایندگان منتخب آنها در استانها می باشد.
سرپرست دفتر نظارت بر انتخابات استان با بیان اینکه دفاتر نظارتی بر رفتار و عملکرد نمایندگان مجلس در طول سال نظارت می‌کنند گفت: اگر در فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی؛ عملکرد نادرست، حمایت و دخالت های غیرقانونی و یا دفاع از افراد فاقد صلاحیت انجام بشود حتماً در کارنامه عملکرد نمایندگان ثبت و در آینده مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد.
عضو هیئت نظارت بر انتخابات استان در ادامه با اعلام آمادگی مجموعه همکاران نظارتی در استان گفت: شبکه نظارت بر انتخابات از طریق دفاتر نظارت که بازوی عملیاتی شورای نگهبان و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات هستند، با ۱۲۰۰۰ ناظر و بازرس آماده به کاردر طول سال ارتباط داشته و آموزش‌های لازم را فرا گرفته و آخرین دستورالعمل ها را دریافت کرده و آماده انجام وظایف قانونی خود در این انتخابات هستند.
دکتر قنبریان همچنین با برشمردن تخلفات انتخاباتی در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: از جمله تخلفات انتخاباتی مصرح در قانون استفاده از امکانات دولتی، حضور کارکنان ادارات در ساعات اداری برای تبلیغات، توهین به سایر داوطلبان و ستاد های تبلیغاتی است. وی علاوه بر موارد فوق استفاده از عناوین جعلی در تبلیغات ، انتقال افراد از سایر نقاط به حوزه انتخابیه را نیز در انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تاکید قرار داد و گفت: همه اینها حتماً توسط دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مورد رصد و توجه قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه برخوردهای قانونی با متخلفان انتخاباتی از تذکر و معرفی به مراجع قضایی گرفته تا بررسی تاثیر تخلفات در صحت انتخابات در دستور کار قرار می‌گیرد گفت : حتی ممکن است بر اساس نظارت استصوابی شورای نگهبان منجر به رد صلاحیت داوطلبان متخلف چند روز قبل از انتخابات گردد و در نهایت این تخلفات حتماً در سوابق صلاحیتی داوطلبان برای ادوار آینده ثبت خواهد شد.
عضو هیئت نظارت بر انتخابات استان گیلان با اشاره به اینکه در انتخابات میان‌دوره‌ای، کسانی می توانند در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه رای بدهند که یا در دوره انتخابات مجلس یازدهم در آن حوزه رای داده‌اند یا اساساً در هیچ حوزه‌ای رای ندادند گفت : ولی این به این معنا نیست که داوطلبان می توانند افرادی که در انتخابات قبل رای ندادند را از حوزه‌های دیگر به صورت انبوه به این حوزه انتخابیه منتقل کنند. این تخلف است و حتماً دستگاه های ذیربط اجازه این کار را نخواهند داد و با آن برخورد قانونی صورت خواهد گرفت وی اضافه کرد: بهتر است داوطلبان احیاناً به دنبال اینگونه تمهیدات نباشند.
سرپرست دفتر نظارت و بازرسی و انتخابات استان در پایان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که انتخابات را فرصت و نعمت دانسته‌اند گفت: سپاسگزاری این نعمت و فرصت این است که هم مجریان و ناظران و هم داوطلبان انتخابات پایبند به اخلاق و قانون باشند و این موضوع باعث ایجاد انگیزه بیشتر برای مشارکت حداکثری خواهد شد.
قنبریان در پایان با اشاره به تلاش دست اندرکاران اجرایی، نظارتی، امنیتی و اینکه همه نهادها تلاش می کنند تا فضای مناسب و امنی برای حضور گسترده مردم فراهم شود از مردم شریف استان خواست؛ که با حضور پرشور و چشمگیر خود مانند همیشه در روز جمعه ۲۸ خرداد، یک صحنه باشکوه دیگری در تاریخ مردم این استان به ثبت برسد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.