×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در تفسیر قرآن روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان:یاد خدا موجب اصلاح درون انسان می شود/ اگر دل بمیرد، انسان مرده متحرک می شود/ سجده نهایت خضوع انسان در برابر پروردگار است

به گزارش گیلان خواست از رشت،آیت الله رسول فلاحتی امروز در تفسیر قرآن با اشاره به ترجمه آیه ۲۵ سوره “انسان” مبنی براینکه “و نام خدایت را صبح و شام (به عظمت) یاد کن” اظهار کرد: از آیه ۲۴ به بعد سوره “انسان” خدای متعال در مقام پنج دستور به پیامبر گرامی اسلام صلی الله وآله وسلم است.
وی صبر، پیروی نکردن از کافر و گناهکار و به یاد خدا بودن از بامدادن و تا شامگاهان را از دستورهای خدای متعال به پیامبر صلی الله وآله وسلم عنوان کرد و افزود: اگر کسی به این دستورها عمل کند در دنیا و آخرت سعادتمند می شود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه منظور از ذکر پروردگار نماز است، تصریح کرد: اگر بنده بداند خدا و فرشتگان هنگام نماز به او درود می فرستند تا او را از ظلمت خارج کنند، این عبادت دیگر یکطرفه نیست.
آیت الله فلاحتی، یاد خدا را موجب اصلاح درون انسان دانست و گفت: یاد خدا آرام بخش دل های مرده انسان ها است زیرا اگر دل بمیرد انسان مرده متحرک می شود.
وی با اشاره به اینکه اگر انسان توسط نمازهای پنجگانه با پروردگار ارتباط پیدا کند خدای متعال بسترهای زندگی را برای او فراهم می کند، بیان کرد: اگر انسان رابطه خود را با خدا مستحکم کند پروردگار رابطه او با مردم را اصلاح می کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان، امیر مومنان امام علی علیه السلام را طبیب دل های مرده ذکر کرد و یادآور شد: همیشه ذکر خدا موجب احیای دل ها می شود.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه خدای متعال در آیه ۲۶ سوره انسان می فرماید؛ “و شب را برخی (در نماز) به سجده خدا پرداز و شام دراز به تسبیح و ستایش او صبح گردان”، خاطرنشان کرد: سجده نهایت خضوع انسان در برابر پروردگار است.
وی، دستور چهارم خدای متعال به پیامبر گرامی اسلام صلی الله وآله وسلم را سجده در شب عنوان کرد و افزود: زمانی که انسان در تاریکی شب برابر خدای متعال سجده کند و اشکی از چشمش جاری شود لذت بخش ترین حالت در دنیا است../روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.