×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در سالروز شهادت امیر مومنان امام علی(ع):مردم تشنه برخورد با مفسدان اقتصادی هستند/ از آسیب های جامعه اسلامی این است که عده ای دست پاک ندارند/ امام علی(ع) به خاطر اجرای عدل الهی شهید شد

به گزارش گیلان خواست از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در سالروز شهادت امیر مومنان امام علی علیه السلام در جمع نمازگزاران مصلای امام خمینی(ره) رشت اظهار کرد: یکی از ویژگی های بارزی که برای امیر مومنان بیان می کنند آن است که علی علیه السلام به خاطر اجرای عدالت الهی به شهادت رسید.

وی ادامه داد: در طول تاریخ اجرای عدل الهی با چالش انسانی مواجه بوده و تحمل آن برای برخی انسان ها سخت است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه عدل و عدالت از محورهای مهم در قانون الهی و شریعت است، تصریح کرد: در زمان پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه واله وسلم و علی علیه السلام به عدل توجه شده بود اگر چه پس از رحلت پیامبر صلی الله علیه واله وسلم وقفه ای در این قانون الهی افتاد.

آیت الله فلاحتی به تفاوت عدل و بخشش از نگاه امیر مومنان امام علی علیه السلام اشاره کرد و افزود: امام علی علیه السلام می فرمایند که عدل هر چیزی را در جای خود قرار می دهد و براین اساس اگر در نظام هستی هر امری در جای خود قرار گیرد عدل می شود.

وی با اشاره به اینکه آسمان و زمین در پرتو عدل قوام دارد، بیان کرد: جود و بخشش امور را از جهت خود خارج می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، عدل را عبارت از تدبیر عمومی عنوان کرد و گفت: عدل تدبیر امور همگان محسوب می شود بنابراین عدل با شرافت تر و با فضیلت تر است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه عدل سپری برای تداوم حکومت ها در جوامع انسانی است، خاطرنشان کرد: عدل موجب آبادی شهری، مضاعف شدن نعمت ها و برکات خدا می شود.

وی، امیر مومنان امام علی علیه السلام را در راس عدل خواند و یادآور شد: رعیت و مجموعه زیردستان در سایه عدل به طرف آرامش و فضای با نشاط می روند.

امام جمعه رشت با تاکید بر به کارگیری عدل در زندگی فردی و اجتماعی، اظهار کرد: عدالت در گفتار، عدالت در اصلاح امور بین دو گروه و عدالت در پیمانه و وزن از مباحث مهم در عدل است.

آیت الله فلاحتی بر رعایت عدالت درباره دوست و دشمن تاکید کرد و افزود: خدا کسانی که در اصلاح امور دیگران عدل را رعایت می کنند، دوست دارد.

وی با بیان اینکه یکی از علل سقوط و انحراف ملت های گذشته به خاطر تبعیض قائل شدن در حدود الهی بود، تصریح کرد: آقازاده گری یکی از معضلات جامعه امروز محسوب می شود و اگر از روز نخست با آقازاده های ذی نفوذ و باج گیر برخورد می شد اکنون وضعیت اینگونه نبود.

نماینده ولی فقیه در گیلان به دوران کوتاه مسئولیت اجتماعی امیر مومنان امام علی علیه السلام اشاره کرد و گفت: عدالت از شاخص های بارز امیر مومنان امام علی علیه السلام است و طبق اعتقاد شیعه امامت جایگاه ویژه ای در معارف دین دارد بنابراین علی علیه السلام در دوران خانه نشینی نیز امام بود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه اگر عدالت در تمام بخش های جامعه عملیاتی شود بعضی تحمل نمی کنند، بیان کرد: امروز از جمله آسیب های جامعه اسلامی این است که عده ای دست پاک ندارند و دشمن برای مقابله با حق به دنبال این لکه های سیاه می گردد.

وی به برخورد با مفسدان اقتصادی در دنیا اشاره کرد و یادآور شد: مردم تشنه برخورد با مفسدان اقتصادی هستند البته این امر در حال عملیاتی شدن است./روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.