×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
علاقه‌مندی روسیه برای سرمایه‌گذاری مشترک با ایران در صنعت کشتی‌سازی

به گزارش گیلان خواست از رشت،رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه به‌اتفاق هیئت همراه از منطقه ویژه اقتصادی «لوتوس» آستراخان روسیه بازدید کردند.

در این بازدید که یوگنی مارکلوف، معاون این منطقه، هیئت ایرانی را همراهی می‌کردند ابتدا از کارخانه پتروشیمی گکسا-لوتوس بازدید شد و هیئت مذکور از یک کارخانه کشتی‌سازی نیز بازدید کرد که در این بازدید طرف خارجی به مشارکت طرف ایرانی برای مشارکت در پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک ابراز علاقه‌مندی کرد.

این  شرکت تمایل زیادی برای واردات مواد اولیه خود (پلی‌پروپیلن) از ایران دارد، در این دیدار که مقرر شد هماهنگی‌های لازم برای صادرات این محصول با تولیدکنندگان ایران به عمل آید، هیئت ایرانی از محل اجرای پروژه شرکت گلرنگ نیز بازدید کردند.

مسؤول اجرای طرح در خصوص مراحل اجرای این پروژه توضیحاتی را ارائه کرد و این شرکت ایرانی قرار است انواع شامپو، صابون‌ و شوینده‌های خانگی در این کارخانه تولید و سپس در سراسر روسیه توزیع کند.

هادی تیزهوش تابان، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه، از کارخانه کشتی‌سازی «لوتوس» بازدید کردند، این بازدید در حالی از یک کارخانه کشتی‌سازی در منطقه ویژه لوتوس در آستراخان روسیه صورت گرفت که این کارخانه دارای ۶ خط تولید است که هم‌زمان می‌تواند ۶ کشتی مختلف را تولید کند.

این کارخانه اکنون در حال ساخت یک کشتی بزرگ مسافری به نام «پطر کبیر» است، این کشتی کروز که ظرفیت حمل ۳۰۰ نفر را دارد قرار است سال آینده به بهره‌برداری برسد، این کشتی رودخانه‌ای-دریایی می‌تواند به بنادر همه کشورهای ساحلی خزر تردد کند، کارخانه کشتی‌سازی «لوتوس» آماده پذیرش سفارش ساخت هرگونه کشتی از ایران است.

به گزارش گیلان خواست از رشت،منطقه ویژه اقتصادی «لوتوس» در ۴۰ کیلومتری شهر آستراخان قرار دارد و در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای احداث واحدهای تولیدی، صنعتی و تجاری است و تمایل زیادی به پذیرش پروژه‌های سرمایه‌گذاری از طرف ایرانی دارند./فارس

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.