×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیش از ۹۵ درصد انهار و زهکش های گیلان لایروبی شد

به گزارش گیلان خواست از رشت،محمد جواد خانی پور با بیان اینکه  به منظور افزایش راندمان شبکه های آبیاری و انهار به دلیل رشد گیاهان و شیب کم موجود در جلگه، انهار و زهکش ها سالانه لایروبی می شوند، افزود : در مجموع امسال برای لایروبی حدود ۵۰۰ کیلومتر از انهار و رودخانه‌های استان برنامه ریزی شده است که تا کنون ۴۸۰ کیلومتر آن به انجام رسیده است.

وی به وجود ۳۷۰ سردهنه خاکی در استان نیز اشاره و بیان کرد: تا کنون ۳۵۶ مورد از این سردهنه ها بازسازی و آبگذاری شده اند و مابقی نیز در اسرع وقت انجام خواهد شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان با تاکید بر ضرورت  استفاده از تمامی منابع آبی موجود در جهت تامین آب کشاورزی ادامه داد :  حدود ۶۰ درصد از ایستگاههای پمپاژ و چاههای عمیق تا کنون سرویس و راه اندازی شده و مابقی نیز در صورت نیاز وارد مدار بهره برداری می شوند.

وی همچنین به کشاورزان گیلانی توصیه کرد تا ضمن رعایت تقویم زراعی از اولین مرحله آبگذاری که هم اکنون در کانال ها جاری است برای نشاکاری برنج استفاده نمایند.

گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که بیشتر آب مورد نیاز این اراضی توسط آب منطقه ای و عموما از محل سد سفیدرود تامین می شود./ایرنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.