×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در تفسیر قرآن روز شانزدهم ماه مبارک رمضان:گناهان جدید موجب نازل شدن بلای جدید می شود/ اگر انسان به قیامت باور داشته باشد حرام را به خود راه نمی دهد/ بهشت به خاطر عمل صالح انسان ها است

 به گزارش گیلان خواست از رشت،آیت الله رسول فلاحتی امروز در تفسیر آیه ۱۶ و ۱۷ سوره “انسان” اظهار کرد: خدای متعال در آیه ۱۳ می فرماید “که آن بلورین کوزه‌ها به رنگ نقره خام و به اندازه و تناسب (اهلش) مقدر کرده‌اند”.

وی، عقیده را برای انسان مهم عنوان کرد و افزود: در طول تاریخ جنگ ها و نزاع های بسیاری در میان بشر ایجاد شد که همه ناشی از عقاید بوده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه انسان های مومن بنده شایسته خدا هستند، تصریح کرد: مومنان به اعتقادات خود شک راه نمی دهند.

آیت الله فلاحتی به حوادث قیامت اشاره کرد و گفت: خدای متعال می فرماید قیامت امری نیست که انسان بتواند آن را به راحتی باور کند ضمن اینکه بسیاری از حقایق در عالم رخ می دهد که آن را نمی دانیم.

وی با اشاره به اینکه طبق فرموده دین اسلام هر قدر مردم گناه جدید کنند بلای جدید نازل می شود، بیان کرد: اگر مردم در برابر نعمت های خدا ناسپاسی کنند بلا بر آنها نازل می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان، بهشت را به خاطر عمل صالح انسان ها عنوان کرد و یادآور شد: انسان با صبری که در برابر سختی ها متحمل می شود خداوند او را به بهشت می برد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه خداوند اجابت کننده دعاها است، خاطرنشان کرد: خداوند خلف وعده نمی کند بنابراین اگر کسی نیت کند کار برای رضای خدا انجام دهد به طور قطع خدای متعال او را کمک می کند.

وی به ترجمه آیه ۱۷ سوره انسان مبنی براینکه “و آنجا شرابی که طبعش چون زنجبیل (گرم و عطرآگین) است به آنها بنوشانند” اشاره کرد و افزود: میوه بهشتی افتخار می کند جزو بدن مومن شود.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه اگر انسان به قیامت باور داشته باشد حرام را به خود راه نمی دهد، اظهار کرد: کسی که در دنیا گناه می کند به خاطر آن است که به باور قیامت، دوزخ و بهشت نرسیده است./روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.