×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیگیری جهت رفع موانع بازرگانان در فودسیتی روسیه

به گزارش گیلان خواست از رشت،رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه که به دلیل سفر کاری در روسیه حضور دارد از نزدیک از بازار فود سیتی که بزرگ‌ترین مرکز عرضه کل فروشی مواد غذایی روسیه در مسکو است بازدید و با تعدادی از تجار و بازرگانان ایرانی مقیم مسکو که در فود سیتی فعالیت دارند دیدار و گفت‌وگو کرد.

فود سیتی مسکو بزرگ‌ترین مرکز فروش مواد غذایی عمده‌فروشی روسیه است که در سطح روسیه و حتی اروپا بی‌نظیر است، این بازار با داشتن فضایی به وسعت ۹۰ هکتار سالانه بالغ‌بر دو میلیون تن محصول غذایی در آن به فروش می‌رسد.

وجود تجهیزات و تدارکات لازم برای تجارت و ناوبری، حمل‌ونقل و بسته‌بندی میوه در این بازار وسیع موجب شده است تا بهترین مکان برای عرضه انواع میوه‌ها، سبزیجات، خشکبار و دیگر محصولات مواد غذایی اقصی نقاط دنیا به این بازار مهم در روسیه باشد که علی‌رغم بی‌همتا بودن در روسیه، در کل اروپا هم از این بازار به‌عنوان مرکزی مهم و بی‌نظیر یاد شود و  بستری برای بسیاری از کشورها برای صادرات محصولات خود به فود سیتی تلقی گردد.

می‌توان گفت فود سیتی مسکو (Moscow Food City) بهترین و بزرگ‌ترین مرکز عرضه مواد غذایی در روسیه به جهت دسترسی آسان و تنوع بالای محصولات  است که برای تجاری که در زمینه صادرات میوه و مواد غذایی به روسیه فعالیت می‌کنند کاملاً شناخته‌شده است، مجتمع ۹۰ هکتاری فودسیتی مسکو در جنوب مسکو قرار دارد و مجهز به انبار خشکبار و سرخانه‌های عظیم است.

تقریباً در طول سال و در همه فصول تمامی محصولات به‌صورت کاملاً سازمان‌دهی شده در یک مجموعه واحد به خریداران خرد و همچنین عمده‌فروشان عرضه می‌شود، نرخ اجناس نیز به‌صورت خودکار بر اساس رقابت میان عرضه‌کنندگان مواد غذایی روسیه تنظیم می‌شود.

ترخیص کالاها و صادرات در این مجموعه نیز باوجود تشریفات گمرکی و تدارکات ترخیص کالا انجام‌شده و با سرعت تخلیه و بارگیری در طول روز و شب انجام می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در سفر کاری خود به روسیه و بررسی این بازار به‌عنوان هدف صادراتی ایران در شرایط شیوع ویروس کرونا که همواره تجارت میان ایران و روسیه پیوسته بدون تعطیلی با یکدیگر برقرار بوده از مرکز عمده‌فروشی و خرده‌فروشی مواد غذایی فودسیتی مسکو بازدید کرد.

هادی تیزهوش تابان در جریان بازدید از این بازار اظهار کرد: تعدادی از تجار و بازرگانان ایرانی در این مرکز فعالیت دارند که مرکبات، صیفی‌جات و سایر مواد غذایی را از ایران با کامیون‌های یخچال‌دار به روسیه حمل می‌کنند و در فود سیتی مسکو به شکل عمده‌فروشی عرضه‌ می‌کنند.

وی با تنی چند از تجار و بازرگانی ایرانی مقیم این مرکز دیدار و از انبار و امکانات آنان نیز  بازدید کرده و از نزدیک با مشکلات و پتانسیل‌های آن‌ها آشنا شد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه علاوه بر شنیدن مشکلات تجار و بازرگانان ایرانی مقیم و فعال در فود سیتی مسکو که اکثر آن‌ها در مرز آستارا و در مرز سامور داغستان در خصوص عبور کامیون‌ها با کالاهای ایرانی مشکل داشتند، گفت: تلاش می‌کند تا گامی در جهت کاهش مشکلات آنان برداشته شود و مساعدت‌ها و پیگیری‌های لازم را برای حل مشکلات آن‌ها به عمل می‌آورد./فارس

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.