×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در جلسه تفسیر قرآن نهمین روز ماه مبارک رمضان:عقل و پیامبران ۲ حجت باطنی و بیرونی خدای متعال برای هدایت انسان هستند/ کسی که در دنیا بی قید زندگی کرده، حقش است خدا در آخرت قیدی برایش ایجاد کند

به گزارش گیلان خواست از رشت،آیت الله رسول فلاحتی امروز در تفسیر آیه های چهارم و پنجم سوره “انسان” اظهار کرد: خدای متعال در آیه چهارم سوره “انسان” می فرماید که ما برای (کیفر) کافران غل و زنجیرها و آتش سوزان مهیّا ساخته‌ایم.
وی، آیه چهارم سوره انسان را در مقام بیان ویژگی های شاکران و کافران عنوان کرد و افزود: خدای متعال ابتدا ویژگی کافران را بیان می فرماید.
امام جمعه رشت با بیان اینکه برای کافران در قیامت زنجیرها، غل ها و آتش شعله ور سوزان آماده شده است، تصریح کرد: مگر اینکه کافر در دنیا از کفر خود برگردد.
آیت الله فلاحتی، انسان را مخلوق خدای متعال خواند و بیان کرد: خداوند حقوق بسیاری بر انسان دارد و بشر مخلوق خداست و حقی بر پروردگار ندارد.
وی با اشاره به اینکه خدای متعال همه ابزارها را در دنیا در اختیار انسان قرار داده است، خاطرنشان کرد: عقل به عنوان حجت باطنی و پیامبران حجت بیرونی برای انسان محسوب می شوند.
نماینده ولی فقیه در گیلان به وعده آتش دوزخ به مردان و زنان منافق و کافر توسط خداوند اشاره کرد و گفت: کسی که در دنیا بی قید زندگی کرده، حق او این است خدا در آخرت قیدی برایش ایجاد کند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بخش اعظم آیه های سوره “انسان”درباره بندگان صالح خدا است، اظهار کرد: بیشتر آیه های سوره “انسان” پیرامون جایگاه اهل بیت(ع) است.
وی، آیه پنجم سوره انسان را در مقام بیان ویژگی های شاکران عنوان کرد و یادآور شد: نکوکاران عالم (که در این آیه حضرت علی و فاطمه و حسنین علیهم السّلام و شیعیانشان مقصودند) در بهشت از جام شرابی نوشند که طبعش (در لطف و رنگ و بوی) کافور است.
امام جمعه رشت، ابرار را به معنای نیکان و خوبان ذکر کرد و افزود: “بر” عمل نیکی است که عمل کننده آن ذره ای نمی خواهد کسی از او یاد کند./روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.