×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش گیلان خواست از رشت،حمیدرضا آبایی” گفت :فقط در مجتمع بندری انزلی بیش از شش هزار TEU”ظرفیت باری” کانتینر تخلیه و بارگیری شده و این بندر توانست در سال ۹۹ به رشد ۷۳ درصدی در این زمینه برسد.

وی عنوان کرد : در بندر آستارا نیز با ورود ۶۹۷  تی.ای.یو کانتینر ، عملیات کانتینری ۱۰۰ درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به افزایش چشمگیر صادرات مواد نفتی از بنادر گیلان در سال ۹۹ گفت: در این مدت ۱۰ هزار و ۶۵۴ تن مواد نفتی از بندر انزلی و  ۱۵ هزار و ۲۲۰ تن نیز از بندر آستارا به مقصد سایر کشورها صادر شده است.
آبایی با اشاره به رشد ۳۶ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر گیلان، تصریح کرد : خوشبختانه بنادر استان گیلان در سال گذشته به عملکردی بالغ بر ۲ میلیون و ۸۸ هزار تن جابه جایی بار دست یافت .

 وی ادامه داد : از این میزان مجتمع بندری انزلی با عملکرد یک میلیون و ۳۸۳ هزار تنی خود رشد ۳۴ درصدی را تجربه کرده است.
وی اضافه کرد: همچنین ورود شناورها به بندر آستارا ۴۴ درصد رشد داشت و طی سال گذشته ۱۳۸ فروند کشتی به بندر آستارا و ۵۳۸ فروند کشتی به بندر انزلی با بیش از ۱۹ درصد رشد وارد شده است. 
بندرگاه انزلی با سابقه ۱۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۶ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین بندرگاه ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.
بندر چند منظوره آستارا نیز با ۶۰ هکتار وسعت نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده است./ایرنا

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.