×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آموزش‌وپرورش به تعهد خود به دانشسرایی‌ها پایبند باشد

به گزارش گیلان خواست از رشت،محمدرضا احمدی  با اشاره به مطالبات فرهنگیان دانشسرایی درباره فاصله خدمتی تا استخدام در آموزش‌وپرورش اظهار کرد: در اوایل دهه ۷۰ به دلیل عدم نیاز آموزش‌وپرورش به نیروی انسانی، میان فارغ‌التحصیلی افراد از دانشسراها تا جذب آن‌ها چند سال فاصله افتاد و عده‌ای سه یا چهار سال منتظر ماندند تا در آموزش‌وپرورش جذب شوند.

وی با بیان اینکه اخیراً اطلاعیه‌ای در خصوص عدم احتساب فاصله فراغت از تحصیل تا استخدام فارغ‌التحصیلان دانشسراها صادرشده و منجر به نارضایتی فرهنگیان در شرف بازنشستگی شده است، گفت: در آن زمان که  دانشسراها فعالیت بود، دانش آموزان پس از اتمام دوره راهنمایی برای تحصیل در دوره متوسطه به دانشسراها می‌رفتند و پس از تعهد خدمت و فارغ‌التحصیلی به‌عنوان معلم مشغول به کار می‌شدند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عدم نیاز آموزش‌وپرورش در یک بازه زمانی  به نیروی انسانی منجر به فاصله خدمتی آن‌ها تا استخدام شد، تصریح کرد: این افراد در آن زمان متعهد شده بودند که در هیچ آزمون دیگر استخدامی شرکت نکنند، نمی‌توان در شرف بازنشستگی آنان، این تعهد آموزش‌وپرورش  را نادیده گرفت.

نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به این موضوع ورود کرده و پیگیر مطالبات فرهنگیان است، افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات برای حل این موضوع  وزیر را به کمیسیون آموزش دعوت و روند این موضوع را در دستور کار قرار داده است.

احمدی با بیان اینکه کمیسیون آموزش از وزیر آموزش‌وپرورش خواست تا در هفته آینده نتیجه پیگیری‌ها را بیان کند، تصریح کرد: متعهدین دانشسرایی‌های منتظر خدمت، مطابق تعهد خود، عمل کرده‌ و  فرصت‌های استخدامی دیگر را ازدست‌داده‌اند،  بنابراین وزارت آموزش‌وپرورش باید به تعهدی که از این گروه در بدو ورود به دانشسراها دریافت کرده پایبند باشد.

وی با اشاره به دیدار خود با معلمان دانشسرایی برای پیگیری مطالبات آنان بیان کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات به‌طورجدی موضوع را پیگیری کرده و در تحقق مطالبات این گروه از فرهنگیان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد./فارس

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.