×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فرماندار رشت تاکید کرد؛مشکلات پروژه راه آهن رشت _ انزلی شناسایی و برطرف شود

به گزارش گیلان خواست از رشت،علی فتح اللهی در جلسه بررسی مشکلات ناشی از اجرای پروژه راه آهن رشت_انزلی اظهارکرد: توسعه همه جانبه یک کشور و منطقه با ارتقا زیر ساخت راههای مواصلاتی و راه های دسترسی فراهم می شود.

فرماندار رشت با بیان اینکه گیلان دارای راه هوایی و زمینی، دریایی است، افزود: در حوزه  راه آهن در گیلان ضعیف بودیم که خوشبختانه اکنون در استان از ۴ راه ارتباطی بهرمند هستیم.

فتح اللهی به مزایای راه ریلی اشاره و اذعان کرد: کوتاه شدن مسیر ارتباطی، سرعت بالا، کاهش هزینه ها و همچنین در عرصه بین اللملی نیز در حوزه ترانزیت کالا و کاهش خطرات جانی در جاده ها، از جمله مزایایی مهم راه آهن است.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه راه آهن از پروژه های بزرگ و ملی گیلان است، ادامه داد: هدف انجام پروژه ها رفاه حال و رضایت مندی مردم است.

وی به انتخابات و پایان دولت تدبیر و امید پرداخت و تصریح کرد: با سرعت بالا همگان بایستی در اجرای پروژه ملی راه آهن تلاش کنیم.

فتح اللهی ضمن قدردانی و تشکر از دست اندر کاران پروژه راه آهن خاطر نشان کرد: فعالیت پروژه های عمرانی در گیلان با دیگر استان ها به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی بسیار متفاوت است. 

فرماندار رشت به بارش باران و سیل در استان پرداخت و اظهار داشت: در گیلان با وجود اراضی کشاورزی و بارش باران، همه جوانب پروژه بایستی مورد توجه قرار گیرد تا مبادا با اتمام پروژه با مشکلاتی چون تجمع آب مواجه نشویم.

فتح اللهی با تاکید بر اینکه در اجرای پروژه راه آهن همه جوانب فنی بایستی مورد توجه قرار گیرد،  افزود: با بی توجهی به این مقوله شاهد تخریب منازل مردم و خود پروژه بر اثر سیلاب خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات و موانع پروژه شناسایی و برطرف شود، گفت: همه مسئولان و نمایندگان مجلس و دیگر دستگاه های اجرایی  موظفند در این امر مشارکت لازم را داشته باشند.

فرماندار رشت به زیر سازی راههای روستای در رشت بر اثر رفت و آمد کامیون های حامل بار پروژه راه آهن اشاره و اذعان کرد: در این راستا  با توجه به گزارشات دریافتی، زمینه باز سازی و ارتقا زیرساخت راههای روستایی فراهم شود.

فتح اللهی خاطر نشان کرد: با تکمیل پروژه راه آهن زمینه افزایش صادرات کالا و کاهش تردد و هزینه در جاده های استان و شهرستان رشت را فراهم خواهد شد./فرمانداری رشت

  1. ناشناس

    اصل این پروژه در جهت افزایش صادرات ایران است !!! خصوصا صادرات میوه های باقی خود استان گیلان که از این طریق می تواند به راحتی کل اوراسیا را پوشش دهد !!!!

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.