×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بررسی شکایت نمایندگان از رئیس جمهور در جلسه علنی هفته آینده مجلس

به گزارش گیلان خواست از رشت،
احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به دستور کار جلسات علنی مجلس در هفته آینده گفت: نمایندگان از رئیس جمهور در قالب ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس به خاطر استنکاف از ابلاغ ۱۳ مورد از قوانین مصوب مجلس به‌منظور رأی‌گیری برای ارسال به قوه قضائیه در دستور کار جلسه‌ی علنی مجلس قرار خواهد داشت.

وی افزود: چنانچه نمایندگان به گزارش کمیسیون قضایی درباره شکایت مطرح شده از رئیس جمهور رای مثبت بدهند گزارش برای رسیدگی به قوه قضاییه ارسال خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: علاوه بر این لایحه اصلاح قانون چک برای رسیدگی در دستور کار صحن مجلس در هفته آینده قرار خواهند داشت و نمایندگان علاوه بر این رسیدگی به مصوبات مجلس که مورد ایراد شورای نگهبان بوده و اعاده شده را در دستور کار خود دارند.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: از جمله مواردی که از شورای نگهبان اعاده شده میتوان به لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد که برای رفع ایراد در دستور کار جلسات علنی مجلس در هفته آینده است و یا در مورد دیگر لایحه اصلاح ساختار بودجه نیز برای رفع ایرادات شورای نگهبان در مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به برگزاری جلسات صحن در سه مکان، افزود: تا زمانی که تهران در وضعیت قرمز از نظر ستاد ملی مقابله با کرونا قرار داشته باشد جلسات مجلس به همین شکل و دسته مکان مجزا و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: جلسات کمیسیون‌ها نیز در خود کمیسیون‌ها به دلیل فضای محدود برگزار نمی‌شود و جلسات آنها در چهار مکان که در ساختمان مجلس است همچون تالار تشریفات، کمیسیون تلفیق، سالن مشروطه و کمیسیون اصل نود با رعایت فاصله اجتماعی برگزار خواهد شد.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جلسات صحن مجلس در روزهای در صبح روزهای یکشنبه و سه شنبه در سه مکان صحن کمیسیون تلفیق و سالن مشروطه با رعایت فاصله اجتماعی برگزار می‌شود و جلسات کمیسیون‌ها نیز در روزهای در روز دوشنبه برگزار خواهد شد./فارس

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.