×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شرایط جدید کرونا چه تغییراتی در فعالیت دانشگاه‌ها ایجاد کرده است؟

 به گزارش گیلان خواست از رشت،از اواخر سال ۹۸ تا امروز که کرونا، پا به کشورمان گذاشت، بیش از یک سال می‌گذرد؛ یک سال سخت و با تغییرات شگرف. اما تغییرات در نحوه فعالیت دانشگاه‌ها را شاید بتوان تحول نام برد؛ چرا که فضای دانشگاهی باید به سمت آموزش مجازی تغییر می‌کرد و بعضا هیچ امکانی برای حضور دانشجویان در دانشگاه نبود. البته با تغییرات رنگ کرونایی در برخی مناطق و کاهش روند ابتلا، امکان برگزاری کلاس‌های حضوری هم فراهم شد. 

یکی از مشکلات عمده دانشگاه‌ها برای برگزاری کلاس، تنوع دانشجویان از نقاط مختلف کشور است؛ به عبارت دیگر چون دانشجویان از استان‌های مختلف در دانشگاه حضور می‌یابند، امکان تردد برای برخی نیست و یا باید ساعات طولانی را در مسیر باشند و به ناچار نیاز به خوابگاه است و البته شرایط خوابگاه‌ها در شرایط کرونا، مهیای حضور همه دانشجویان خوابگاهی نیست.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اواسط بهمن سال گذشته با اشاره به مصوبات پنجاه و ششمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: «بر پایه این مصوبات، کلاس‌های عملی دانشجویان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خارج از شهرهای قرمز و نارنجی که نیاز به خوابگاه ندارند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار خواهد شد؛ البته در این مصوبه آمده است در صورتی که در هر اتاق خوابگاه یک دانشجو اقامت کند، استفاده از خوابگاه نیز مانعی ندارد».

وی تصریح کرد: « همچنین وزارت علوم، مجاز شده است با هماهنگی وزارت بهداشت و با رعایت مفاد پروتکل آزمون‌های زبان و افزایش تعداد حوزه‌های آزمون، نسبت به برنامه‌ریزی و برگزاری امتحانات MSRT اقدام کند»./فارس

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.