×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اجرای توسعه عدالت محور در گام دوم انقلاب اسلامی/مردمان خیابان ایران رشت در انتظار آسفالت و اگو

اجرای توسعه عدالت محور در گام دوم انقلاب اسلامی/مردمان خیابان ایران رشت در انتظار اسفالت و اگو

گیلان خواست/یادداشت-معصومه پاداش ستوده:

طبق اعلام امار وزارت راه و شهرسازی، آیا میدانید در کشور حدود بیست میلیون نفرحاشیه نشین هستند یعنی از هر چهار نفر شهرنشین یک نفر حاشیه نشین وجود دارد.
در رشت، محلات پاره بیجار، سلیمانداراب، معلولین، ولکس، فخب، سیاه اسطلخ، آجی بیشه و جماران محلات آسیب پذیر هستند که البته این مناطق با توجه به محرومیت ها و نیز داشتن ناهنجاری های زیاد از تراکم جمعیتی بالایی نیز برخوردارند.
حالا باید دید چرا توسعه عدالت محور شهری که پیشتر از طرف مسئولان مطرح شد ولی اجرایی نشد اهمیت پیدا میکند؟!…
عدم توجه به مسایل و مشکلات حاشیه نشینی و زندگی در مناطق محروم و فقیرنشین ناهنجاری های بسیاری نظیر سرقت، خرید و فروش مواد مخدر، مشروبات الکی، قمار، درگیری و… را به همراه دارد، پس از این منظر توسعه و توزیع عادلانه امکانات شهری موجب میشود تا بسیاری از این ناهنجاریها به وقوع نپیوندد و این یعنی برقراری امنیت و ارامش برای همه شهروندان.
حتی اگر این موارد که گفته شد اصلا هیچ وقت اتفاق نمی افتاد، توزیع عادلانه ثروت و امکانات شهری بین شهروندان حق مسلم همه شهروندانست، زیرا همه
مردم باید از امکانات یکسان بهره بگیرند…
این اصلا پسندیده نیست که مردم یک منطقه پرجمعیت در یک کلانشهر مانند خیابان ایران در پاره بیجار رشت و امثالهم هنوز در انتظار کمترین امکانات شهری مانند، آسفالت، فاضلاب، مراکز فرهنگی آموزشی مثل مدرسه و…باشند.
شنیده شده حتی ماشین حمل زباله هم در این مناطق حاشیه شهر، فعال نیست و مردم برای دفع زباله هایشان انها را در زمینهای بایر اطراف منطقه رها می‌کنند.
و این در حالیست که حتی هیچ گونه اموزشی برای تفکیک زباله از مبدا ندیده اند!
به گفته یکی از ساکنان این منطقه، پیمانکار مربوطه که وظیفه اجرای اسفالت پاره بیجار را در گذشته برعهده داشته، پایان کار را به شهرداری اعلام کرده، در صورتی که بیش از چندین خیابان در این منطقه هنوز اسفالت نشده اند.
مردم ساکن خیابان ایران منطقه پاره بیجار رشت همچنین از ضعیف بودن برق منطقه بویژه در فصول گرم سال نیز انتقاد دارند و معتقدند که عدم پیگیری این مساله خسارتهای زیادی به زندگی انها وارد کرده و خواهد کرد.
لذا گیلان خواست با شعار هرچه گیلان و گیلانی می‌خواهد؛ با انتشار این مطالب خواستار پیگیری و نظارت هرچه بیشتر سازمانهای مربوطه بر اینگونه مناطق به ویژه پاره بیجار رشت می‌باشد، تا در گام دوم انقلاب اسلامی مان شاهد توزیع عادلانه امکانات شهری بین همه شهروندان مان باشیم!

من ا…التوفیق

معصومه پاداش ستوده

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.