آغاز واکسیناسیون کرونا در گیلان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آغاز واکسیناسیون کرونا در گیلان خبر داد و گفت: ۱۳۰ تن از کادر پرستاری بیمارستان‌های گیلان نخستین گروهی هستند که امروز واکسینه می‌شوند.

آبتین حیدرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به ورود اولین محموله واکسن کرونا به گیلان اظهار کرد: بر اساس آیین‌نامه وزارت بهداشت، واکسن کرونا ابتدا به پرستاران بخش ICU در بیمارستان‌های استان تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه در اولین محموله ارسالی از وزارت بهداشت ۱۳۰ واکسن کرونا به گیلان اختصاص‌یافته، افزود: این واکسن هر هفته و در هر نوبت با میزان بیشتری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار می‌گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته برای تزریق واکسن کرونا، گفت: کادر درمان بیمارستان‌ها، کادر بهداشت استان، سالمندان پرخطر از دیگر گروه‌های در اولویت دریافت واکسن هستند.

حیدرزاده با بیان اینکه واکسن‌های فعلی رایگان هستند، تصریح کرد: توزیع خارج از شبکه و تزریق واکسن کرونا ممنوع و جرم محسوب شده و دریافت‌کنندگان واکسن کرونا در سیستم بهداشت کشور ثبت می‌شوند که با توجه زیرساخت‌های تعریف‌شده امکان دریافت دو بار واکسن کرونا وجود ندارد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.