×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در جلسه شورای معادن استان؛استاندار: ذخایر معدنی گیلان پایش مستمر شود

به گزارش گیلان خواست از رشت؛دکتر ارسلان زارع در جلسه شورای معادن استان که نمایندگان رشت و رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند؛ بر ضرورت رعایت اصول فنی در معادن و بهره برداری بهینه از آنها تأکید و بیان کرد: مطابق با قانون؛ سازمان نظام مهندسی معدن، بر فرآیند بهره برداری از معان نظارت دارد ولی لازمست روند فنی برداشت مواد معدنی، به طور دقیق رعایت شود.

وی انجام صحیح وظایف نظارتی سازمان نظام مهندسی معدن را زمینه ساز به حداقل رسیدن مخاطرات در فعالیت‌های معدنی دانست و تأکید کرد که سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، در مسیر صدور مجوزهای جدید برداشت از معادن، با حساسیت و دقت بیشتری اقدام کند.

استاندار گیلان ادامه داد: برای امکان سنجی دارا بودن قابلیت بهره برداری از معادن، کمیته‌ای با حضور سازمان هایی ازجمله صمت، منابع طبیعی، زمین شناسی، حفاظت محیط زیست، خانه معدن، فرمانداری و ارگان های نظارتی همچون بازرسی تشکیل و در جلسه آتی این شورا، گزارش جامعی ارائه دهند.

دکتر زارع استفاده از ظرفیت اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان برای امکان سنجی احیاء معادن متروکه غیرفلزی و نیز اخذ نظر کارشناسی این نهاد در خصوص ایمن سازی دکل های برق را مورد تأکید قرار داد.

توجه به اصل پیشگیری در بهره برداری های غیر اصولی از معادن، تهیه بانک اطلاعاتی جامع و انجام مطالعات پژوهشی از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان در این جلسه بر آنها تأکید کرد.

محمدرضا احمدی سنگری و مهرداد گودرزوند چگینی نمایندگان رشت و رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز مطابق با دستور جلسه، دیدگاه های خود را بیان داشتند.

همچنین در این جلسه؛ گزارش دبیرخانه شورا در مورد آخرین وضعیت و اقدامات پیرامون معدن خرشک، گزارش اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی کاسپین باختری استان در زمینه ارائه و معرفی ظرفیت های زمین شناسی با نگرش ویژه مواد معدنی ارائه شد./استانداری گیلان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.