×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رشد ۳۳ درصدی صادرات کالا از مرز زمینی آستارا

به گزارش گیلان خواست از رشت ؛فریبرز مرادی گفت: با اشاره به افزایش صادرات در استان، اظهار کرد: در سه‌ماهه نخست امسال ۲۳۲ هزار و ۲۰۶ تن کالا از مرز زمینی آستارا صادرشده است.

وی با بیان اینکه عمده صادرات از گیلان میوه و تره‌بار و انواع کاشی بوده، افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه طی سه‌ماهه نخست امسال ۲۷ هزار و ۵۰ تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای از مرز زمینی آستارا وارد کشور شده، گفت: واردات به گیلان نسبت به سال قبل ۴۳ درصد کاهش داشته است که انواع تخته، پنبه و نخود عمده کالاهای وارداتی بوده است.

مرادی با بیان اینکه در سه ماه امسال ۵۳ هزار و ۶۵۱ تن کالا از استان گیلان ترانزیت شده، گفت: از این مقدار ۴۲ هزار ۲۶۵ تن از مرز زمینی آستارا و ۱۱ هزار و ۳۸۶ تن از مرز دریایی انزلی بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۹۸۴ تن کالا از مرزهای استان به‌صورت ترانزیت ورودی واردشده، بیان کرد: این میزان نسبت به مشابه سال ۹۹ میزان ۲۱ درصد افزایش داشته و عمده ترانزیت ورودی به این استان انواع تخته و آرد بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با اشاره به جزئیات ترانزیت خروجی در گیلان نیز بیان کرد: در بخش ترانزیت خروجی نیز ۳۴ هزار و ۶۶۷ تن کالا از مرز زمینی آستارا خارج‌شده است که عمده ترانزیت خروجی برنج و چای و لاستیک هستند.

مرادی با بیان اینکه در سه ماه امسال ۲۶ هزار ۵۱۷ کامیون از مرز زمینی آستارا تردد داشته، افزود: از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۲۴ دستگاه کامیون با میانگین روزانه ۱۳۵ دستگاه از مرز آستارا وارد کشور شده است و تعداد ۱۳ هزار ۹۹۳ دستگاه کامیون با میانگین روزانه ۱۵۰ دستگاه از مرز آستارا از کشور خارج‌شده است.

به گزارش فارس، در حال حاضر چهار شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی کالا و یک شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی مسافر و ۱۴۰ نمایندگی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالا در استان گیلان مشغول انجام فعالیت هستند./فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.