×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مسؤولان در ترویج فرهنگ حجاب شجاعت کافی را ندارند

به گزارش گیلان خواست ازرشت ؛امروز آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار با مدیرکل، معاونین و جمعی از رؤسای شهرستانی اداره کل تبلیغات اسلامی در سالن جلسات مصلی رشت، با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان تبلیغات رسیدگی به وضعیت تبلیغ دینی در جامعه است، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی و طلاب نقش مهم و برجسته‌ای در معرفی فقه اسلامی در جامعه دارند.

وی با تأکید بر لزوم برجسته کردن نقاط مثبت کشور و دین در جامعه توسط جامعه روحانیت و طلاب گفت: در بیانیه گام دوم به برجسته کردن نقاط مثبت دین و انقلاب اسلامی به دور از  سیاه نمایی تأکید شده است، لذا جامعه روحانیت باید از رسالت بزرگی یعنی تبلیغ دین به‌خوبی استفاده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به نقش فرهنگ و تمدن اسلامی در انقلاب اسلامی افزود: اساس و پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بر مبنای فرهنگ، تمدن سازی و تقویت باورهای دینی بناشده است.

فلاحتی نقش روحانیون در تحقق شعار سال را بسیار مهم دانست و بیان کرد: در صورت تقویت ارتباط میان مردم و علمای دینی در هر نقطه از کشور جامعه به سمت پیشرفت حرکت کرده و تحقق شعار  سال به‌راحتی اجرا می‌شود.

وی با انتقاد از عدم شجاعت مسؤولان در ترویج فرهنگ حجاب در جامعه تصریح کرد: متأسفانه در خصوص ترویج فرهنگ حجاب در جامعه فقط به ستاد امر به معروف تکیه شده است، در حالی که این یک امر غلط بوده و روحانیون با توجه به عدم شجاعت مسؤولان در اجرای این طرح بسیار حائز اهمیت است.

 فعالیت ۲۰۰ روحانی در روستاهای استان گیلان 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان  نیز در این جلسه با بیان اینکه باید روحیه جهادی در نهادهای انقلابی موردتوجه قرار گیرد: اظهار کرد: به‌منظور تحول در شبکه انسانی باید پالایش‌های لازم انجام شود ولی به دلیل قوانین بسیار زیاد نیروی انسانی سازمان دچار خمودگی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی با اشاره به اثربخشی مناسب این سازمان در عرصه تبلیغی گفت:  در جریان ویروس کرونا، در حوزه تغسیل اموات عملکرد خوبی داشتیم و حکم خدا زمین نماند و سازمان با حضور طلاب جهادی این عمل دینی را انجام داد.

وی گفتمان سازی تبلیغی را یکی از سیاست‌های مهم در سازمان تبلیغات دانست و بیان کرد: با  پیگیری‌های صورت گرفته در حوزه تبلیغ دینی و گفتمان‌سازی آن اقدامات بسیار خوبی در گیلان انجام‌شده و اثربخشی خوبی هم داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با قدردانی از حضور پرشور مردم در انتخابات تصریح کرد: جامعه روحانیت و سازمان تبلیغات با  برپایی دوره‌های بصیرتی نقش مهمی در افزایش مشارکت مردم گیلان در انتخابات داشته است.

مهدوی با گله‌مندی از تراز پایین حقوق سازمان تبلیغات در کشور گفت: علیرغم پایین بودن حقوق و تراز مالی در سازمان تبلیغات اسلامی ولی اثرگذاری و فعالیت کارکنان بسیار بیشتر از نهادهایی همانند ارشاد بوده است.

وی از فعالیت ۲۰۰ روحانی در روستاهای استان گیلان خبر داد و افزود: ۱۲۰ روحانی امسال در روستاها مستقر هستند و قرار است تا ۱۶۸ نفر افزایش یابد./فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.