×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استاندار در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان عنوان کرد؛انتخابات ۲۸ خردادماه، با رعایت توصیه‌های بهداشتی برگزار شد/ استفاده از همه ظرفیت‌های فرهنگی برای جلوگیری از عادی‌انگاری خطرات بیماری / ضرورت آماده‌سازی مراکز تزریق واکسن به شهروندان در سراسر استان

به گزارش گیلان خواست از رشت؛دکتر ارسلان زارع ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان؛ با تبریک پیشاپیش میلاد حضرت ثامن‌الحجج امام رضا (ع) اظهار داشت: لازمست با حمد و سپاس خداوند متعال، از مردم بزرگ و آگاه استان قدردانی کنیم که با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری، درک شرایط خطیر کنونی و احساس وظیفه، جلوه‌های شورانگیز و با شکوهی از مردم‌سالاری دینی را خلق کردند.

وی ادامه داد: شرکت مردم در انتخابات، با همه هجمه‌هایی که دشمنان از ماه‌ها پیش برنامه‌ریزی کرده بودند؛ ثبت حماسه‌ای غرورآفرین و امیدبخش بود که نشان داد مردم، نسبت به آینده خویش، دغدغه مند بوده و برای تعالی کشور و استان، احساس مسئولیت می کنند.

استاندار گیلان افزود: اطمینان دارم که شکوه این اقتدار، در سایه یکپارچگی و انسجام، زمینه‌ساز فائق آمدن بر همه مشکلات خواهد بود تا آنچه را که ملت ما شایسته آن هستند؛ به آنان داده شود.

وی مجددا از تلاش‌های همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات شامل عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، نیروهای قضایی، امنیتی، نظامی، انتظامی، اصحاب رسانه و همچنین گروه‌های اجتماعی، نخبگان و ائمه جمعه که در برگزاری پرشور انتخابات نقش آفرینی کردند، قدردانی کرد.

وی با یادآوری اینکه همواره در جلسات مختلف تأکید می‌کردم در کنار آنکه انتخاباتی سالم از نظر برگزاری مدنظر داشتیم؛ سلامت رأی‌دهندگان نیز دارای اهمیت است، گفت: گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان، موید آنست که انتخابات ۲۸ خردادماه با رعایت توصیه‌های بهداشتی و الزامات کرونایی برگزار شد و لازمست از تلاش های ناظران بهداشتی، تلاشگران جمعیت هلال احمر و همه دست اندرکاران تحقق این امر، تشکر کرد.

دکتر زارع در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: هرچند در زمان حاضر، غیر از رودبار سایر شهرستان‌های گیلان دارای وضعیت زرد کرونایی هستند؛ ولی همچنان بر مورد توجه قرار دادن توصیه های بهداشتی تأکید داریم.

وی خاطرنشان کرد: میزان رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم گیلان، طی هفته گذشته نسبت به زمان قبل از آن، بهتر شده ولی از میانگین کشوری پایین‌تر است و بر این مبنا، لازمست از همه ظرفیت‌ها برای جلوگیری از عادی‌انگاری خطرات بیماری، استفاده شود.

استاندار گیلان ادامه داد: انتظار دارم در برخورد با متخلفان از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرای مقررات، جدیت لازم صورت گرفته و نتیجه گشت‌های مشترک بازرسی، اتحادیه‌های صنفی، دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی؛ به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی با بیان اینکه با اهتمام شرکت های داخلی، دسترسی به واکسن تسهیل می شود، گفت: باید علاوه بر مرکز استان، شهرستان ها نیز آمادگی لازم برای آماده سازی مراکز تزریق واکسن به شهروندان را داشته باشند تا با کمبود مکان، مواجه نباشیم.

وی کوشش‌های صورت گرفته توسط تولیدگران داخل استان برای تولید انواع ماسک و مواد ضدعفونی کننده را ستود و همچنین نقش‌آفرینی سپاه و بسیج در اجرای طرح محله‌محور موسوم به شهید سلیمانی را یادآور شد و گفت: در اجرای فرآیند واکسیناسیون نیز از ظرفیت این نهادها در جهت انجام مطلوب کار، استفاده شود.

در این جلسه هریک از رئیسان کارگروه های ذیل ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا گیلان نیز گزارش هایی از فعالیت های انجام شده، ارائه کردند./استانداری گیلان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.