×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وزارت نیرو هشدار داد: دستگاه های اجرایی منتظر قطع برق باشند

به گزارش گیلان خواست از رشت؛مصطفی رجبی مشهدی افزود:برق دستگاه‌هایی که مصرف خود را کاهش نداده و سیستم‌های سرمایشی را در روزهای تعطیل خاموش نکرده باشند، قطع می‌شود.

وی ادامه داد:بازرسی از دستگاه‌های اداری برای اطمینان از خاموش بودن سیستم های سرمایشی بدون اعلام قبلی آغاز شد.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: بالاترین مقام هر دستگاه مسئول اجرای بخش نامه‌ها و ابلاغیه‌هاست واز این رو با توجه به اعلام قبلی که دستگاه‌های اداری می‌بایست مصرف برق خود را ۵۰درصد کاهش دهند، اطمینان از اجرای این طرح، برعهده بالاترین مقام دستگاه است.

رجبی مشهدی گفت: با توجه به افزایش دمای هوا در اکثر مناطق کشور و مصرف بیشتر برق،  بالاترین مقام هر دستگاه موظف است نظارت داشته باشد تا روشنایی‌های غیر ضرور و سیستم‌های سرمایشی از مدار خارج شده باشند.

وی ادامه داد: شرکت‌های توزیع سراسر کشور نیز موظف اند با آگاهی از رعایت نشدن این موارد نسبت به قطع برق دستگاه متخلف اقدام لازم را به عمل آورده و تا تعیین تکلیف نهایی وصل نکنند.

روند افزایشی مصرف برق کشور که از فروردین ماه امسال شروع شد و به نیمه دوم خردادماه نرسیده رکوردهای کم سابقه‌ای از خود بر جای می گذارد به گونه‌ای که روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ هزار و ۷۴۰ مگاوات مصرف بیشتر بود./ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.