×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فعالیت ۱۸۲ کارخانه چای در کشور/نقش مهم محصول چای در صادرات غیرنفتی

به گزارش گیلان خواست از رشت،فرهاد دلق‌پوش در حاشیه بازدید از کارخانجات چای شهرستان املش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه چای نقش مهمی در افزایش صادرات در گیلان دارد، اظهار کرد: صنعت چای گیلان می‌تواند با صادرات، مسیر جهانی شدن را طی نموده و توجه بازارهای بین المللی را به خود جلب کند.

وی با اشاره به استراتژیک بودن صنعت چای در کشور گفت: چای گیلان، با بسته‌بندی و کیفیت مناسب، بعنوان پرمصرف ترین نوشیدنی جهان پس از آب، می‌تواند اقتصاد  گیلان و حتی کشور را متحول نماید.

رئیس سازمان صمت گیلان با تاکید بر اینکه صنعت چای بسیار بالاتر از میزان بهره‌مندی فعلی آن ظرفیت دارد، تصریح کرد: صنعت چای با اقلیم و آمایش سرزمینی گیلان کاملا سازگار است و متکی به هیچ عامل خارجی نیست و به عنوان یک صنعت پایدار و بومی می‌تواند زنجیره ارزش اقتصادی مداومی را برای این سرزمین تثبیت نماید.

دلق‌پوش برگزاری میز کالایی چای در لاهیجان را بسیار مهم دانست و افزود:تلاش بر این است که به همت و اتفاق نظر تولیدکنندگان چای استان برای اعتلای بازار چای ارگانیک و نفوذ بهتر این محصول با استفاده از ظرفیت های موجود؛ چرخش مالی و افزایش اشتغال مناسب این صنعت رقم بخورد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت بیشتر از تولید چای در استان‌های شمالی بیان کرد: ۱۸۲ کارخانه چای در سطح کشور فعال است، که بیش از ۲۸ هکتار از اراضی شمال کشور زیرکشت محصول چای به صورت دیم هستند که این ظرفیت می تواند با برنامه ریزی مناسب به چند برابر افزایش یابد.

رئیس سازمان صمت گیلان با اذعان اینکه حمایت از صادرات محصولات غیر نفتی یکی از اولویت‌های سازمان صمت در سال جاری است، بیان کرد:برندسازی کالاهای گیلانی به ویژه صنایع بومی و پایدار؛ باعث معرفی و شناساندن این محصولات و تحول صادراتی برای افزایش مزیت رقابتی در سطح جهانی خواهد شد/فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.