×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان خبر داد:فومن و انزلی در لیست های شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور


گیلان خواست /وی با بیان اینکه بر اساس اعلام دبیرخانه شبکه ملی «شهرهای خلاق فرهنگ و هنر» بعد از داوری‌ها ۱۴۳ شهر به مرحله نیمه نهایی راه یافت و در داوری پایانی ۶۰ شهر به مرحله پایانی رسیدند، افزود: در این میان شهرهای فومن در بخش ادبیات و بندر انزلی در زمینه سینما در میان شهرهای نهایی قرار گرفتند.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان در ادامه با بیان اینکه در مرحله نخست، ۳۷ طرح و ایده از سوی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان گیلان به دبیرخانه مرکزی ارسال شد، گفت: در مرحله بعدی اجرای این طرح هفت شهر آستانه اشرفیه، تالش، فومن، انزلی، رودسر، شفت و ماسال از استان گیلان اعلام آمادگی و طرح خود را با موضوعات صنایع دستی و سنتی، هنرهای تجسمی، ادبیات، سینما، نمایش، موسیقی به دبیرخانه ارسال کردند.
وی با اشاره به اینکه با داوری‌های انجام شده چهار شهر فومن، آستانه اشرفیه، بندر انزلی و تالش به ترتیب در موضوعات ادبیات، صنایع دستی و سنتی، سینما و هنرهای نمایشی به مرحله بعدی راه یافتند، ادامه داد: خوشبختانه در مرحله پایانی نام دو شهر بندرانزلی و فومن در لیست نهایی این طرح قرار گرفت.

مصباح اضافه کرد: طرح شبکه ملی «شهرهای خلاق فرهنگ و هنر» با هدف شناسایی و معرفی ظرفیت‌های شهرهای مختلف کشور با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه در حوزه فرهنگ و هنر راه اندازی شد.

وی ادامه داد: این شبکه در قالب رشته‌های هنرهای تجسمی، هنرهای صنایعی و سنتی، سینما، هنرهای نمایشی، ادبیات، چاپ و بسته بندی، موسیقی، رسانه و مطبوعات، مد و لباس و بازی‌های رایانه‌ای فراخوان شد.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین اهدافی که با راه اندازی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر دنبال می‌شود تمرکز زدایی از پایتخت به این معنا که «ایران تهران نیست»، است.

مصباح افزود: شبکه ملی شهرهای خلاق فرهنگ و هنر فرصتی برای ساماندهی به ظرفیت‌های مغفول مانده در این دو حوزه و توسعه و رونق اقتصادی، اجتماعی و انسانی و اشتغالزایی و معرفی ظرفیت در سطح ملی فراهم می‌کند.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.