×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تصویب مرغ ۱۹ هزار و ‌صد تومانی در گیلان
معصومه پاداش ستوده

به گزارش گیلان خواست، فرهاد دلق پوش از تصویب نهایی قیمت جدید مرغ گرم در کارگروه تنظیم بازار خبر داد و گفت: بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازارکشور و به تبعیت آن کارگروه تنظیم بازار گیلان؛ نرخ مرغ مصرفی ۱۹ هزار و ‌۱۰۰ تومان به ازای هر کیلو مصوب ‌شد.
رئیس سازمان صمت گیلان این قیمت را با احتساب کلیه هزینه های مترتب به تولید و عرضه دانست و اظهار داشت: در روزهای آتی مرغ مصرفی به اندازه نیاز و کفایت توسط جهاد کشاورزی به بازار عرضه خواهد شد و هم اکنون نیز ۷۰۰ تن مرغ منجمد تخصیصی به استان جذب شده است.
وی ادامه داد: از۷۰۰ تن مرغ منجمد تخصیص یافته به گیلان، در فاز اول ۳۵۰ تن از فردا در سطح کل استان توسط عاملین توزیع می شود تا پس از ارزیابی نیاز و عملکرد شهرستانها، مابقی این مرغ نیز در مراحل بعد توزیع گردد.
دبیر کارگروه تنظیم بازار گیلان با بیان اینکه در استانهایی دیگر۱۰ درصد به این قیمت بر اساس اختیارات استانداران به قیمت مرغ افزوده اند، اضافه نمود: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، استانداران می‌توانند تا ۱۰ درصد این قیمت را افزایش دهند ولی به دلیل اینکه گیلان قطب تولید مرغ در کشور است و به استانهای دیگر نیز صادر می کند، درصد مذکور اضافه نشده است.
دکتر دلق پوش از محدویت و ممنوعیت عرضه مرغ مذکور برای مصارف عمده و رستورانی سخن گفت و تاکید کرد: مرغ دولتی توزیع شده در بازار فقط برای مصارف مردمی می باشد و حق فروش آن را به رستوران ها و تالارها را به صورت عمده ندارند.
رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه تا آرامش کامل بازار مرغ، بازرسی ها تشدید می شود، تصریح کرد: فروش مرغ غیر از قیمت مصوب تخلف است، کلیه مراحل سطح عرضه و فروش توسط بازرسین این سازمان با کشیک در ساعت مختلف انجام می شود و شهروندان می توانند تخلفات صنفی را به سامانه ۱۲۴ این سازمان و تلفن ۱۳۵ تعزیرات برای تسریع در امور نظارتی ، گزارش دهند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.